صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

خانه | پست الکترونیک | آرشیو

صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

تماس بانویسنده ازطریق ایمیل:tarikeredemokrat@yahoo.com


بحران در حزب دمکرات کردستان(حدک)

چندروز پیش خبرها حاکی از آن بود که گروهی تازه تاسیس در درون حزب دمکرات کوردستان اعلام موجودیت نمود و بعداز آن بیانیه این گروه بود که مشخص گردید اهداف بوجود آمدن و مدنظراعضای آن چیست.ماهم به نوبه خود درهمین وبلاگ مطلبی را تحت عنوان"زمینه های پیدایش گروه هه لو یست" نوشته و انتشار دادیم.اما از آنجایی که این گروه و اهداف بیان شده آن،به مزاق حضرات و رفقای کمیته رهبری و خصوصاًاعضای دفتر سیاسی خوش نیامده است ما را برآن داشت تا به جستجو و کنکاش در این مورد بپردازیم؛

اولین بیانیه منتشرشده از این گروه که به مثابه اعلامیه اعلان موجودیت وشناساندن گروه به بیرون از حزب هم بود گویای چند مورد اساسی بود که خلاصه وار به آنها اشاره میکنیم:
1-دو تن از شناخته شده ترین چهره های این گروه ازاعضای کمیته مرکزی حدک-منتخب کنگره چهارده-هستند.
2-درابتدای بیانیه شماره1 اشاره ای به انشعاب حدک از حدکا می نماید که برای چه انشعاب شد و سرانجام این انشعاب به کجا رسیده یا میرسد(اشاره ضمنی به ناکارآمدی حدک و حدکا؛حال با هرعنوانی که در صحنه حضوریابند چه بانام جریان اصلی و چه جریانی انشعابی و رفورمیستی)وعنوان می نماید که حدک بعد ازانشعاب دو کنگره داشته و اکنون میتوان درمورد عملکرد آن صحبت نمود(یعنی حدکا قبلاً امتحان خود را پس داده!)
3-درمیانه های بیانیه اول به مواردی اشاره می نماید که قرار بود حدک آنها را عملی سازد ولی نکرد!(که البته همه این موارد هم مورد تائید همگان نیست مانند شروع مجدد جنگ مسلحانه در کوردستان ایران با ارسال نیروی پیشمرگه به منطقه که همچنانکه خودشان اشاره میکنند تنها بعداز چند موردکوتاه ازاعزام نیرو به منطقه و ضربه خوردن وتلف شدن این نیروها در منطقه در جدال با نیروهای ایران،این اقدام به کلی کنار گذاشته شد)
4-ابداع وبکارگیری اصطلاحی جدید که گویا برای بیشتر احزاب کوردی مصداق دارد یعنی:"مهندسین انشعاب"!!!(هرچند این اصطلاح مهندسین انشعاب اکنون ویا شاید بعدها هم برای اعضای گروه هه لویست کاربرد داشته باشد!)
5-انتقاد بجا و شایسته از عملکرد کنگره چهاردهم و پانزدهم و مقایسه این دو کنگره با هم
6-در حد شعار باقی ماندن اهمیت به مسائل زنان و جوانان
7-محو و نابود شدن آثار انتقاد کردن و انتقاد شدن و نقدپذیری از قبیل حذف ستون آزادی در روزنامه کوردستان،برچیدن جلسات عمومی انتقادات و پیشنهادات و...
8-پیدایش مجدد تفکرات منطقه گرایی که در اوایل انشعاب مشهود نبود و آنهم شدیدیتر از قبل! و زد و بندهای نهانی از همان آغاز و اوایل کنگره پانزدهم
9-تلاش برای ادغام مجدد در حزب دمکرات کردستان ایران پس از اینکه کنگره ای فوق العاده در زمان حال وبا بدنه ای تازه شکل بگیرد تا زمینه های اتحاد و ادغام مجدد را فراهم نمایند!!!
و...
اینها تنها مواردی خلاصه وار بودند از محتوای بیانیه اول گروه هه لویست.اما بعد از این بیانیه اقدامات متفاوتی را از طرف برخی از اعضای کمیته مرکزی و دفتر سیاسی شاهد بودیم مثلاً بعضی ها معتقد بودند که این گروه صرفاً برای ایجاد اغتشاش و ایجاد جو ناآرام در حدک و به تبع آن جوسازی علیه عده ای افراد مشخص ومخصوص تشکیل یافته و هیچ پشتوانه فکری و بنیانی برای رسیدن به دستاوردهای حزبی را ندارد و بعضی دیگر معتقدبودند که باتوجه به چهره های شناخته شده این گروه که اغلب جوان هستند پذیرش این مورد و عمل نمودن به برخی از موارد خواسته شده ومطرح شده از طرف آنها میتواند تمرینی باشد در پذیرش دمکراسی در داخل حزب ودسته سومی هم بودند که خود را به ناآگاهی در این مورد زدند و اظهار میداشتند و میدارند که از چنین قضیه ای-اعلان موجودیت گروه هه لویست-خبرنداریم،که البته این دسته آخر یا خود را به نفهمی میزنند یا واقعا آنقدر در گیرودار منافع شخصی شان هستند که اوضاع درون حزبی را به کلی از بین برده و هیچ اطلاعی از آن ندارند.
اما قضیه به اینجا ختم نشد و قرار براین شده که دفتر سیاسی حدک،عضویت یکی از اعضای این گروه را برای 6ماه به حالت تعلیق درآورد که این مورد باعث شد تا گروه "هه لویست"بیانیه شماره 2 خود را نیز انتشار دهد که در ان به بسیاری از اختلافات درون حزبی اشاره می نمایدوعنوان داشته که بیش از بیست بار با دفتر سیاسی حدک در مورد مسائل و مشکلات موجود بحث و گفتگو کرده ایم که متاسفانه این رفقا درخواستهای آنها را عملی ننموده و ارزشی برای پیشنهاداتشان قائل نشده اند که هیچ بلکه آنها را تهدید نموده و در مواردی با تطمیع ایشان راه را برای از هم پاشیده شدن و امحای مخالفان در درون حدک هموار کرده اند.
براستی اگر سران حدک، فکری اساسی برای این گروه و اعضا و درخواستهایش نکند سرنوشت حدک و کمیته مرکزی و اعضای هه لویست به کجا خواهد رسید؟!
درزیرعین بیانیه شماره2 گروه هه لویست را برای خوانندگان درج می نمائیم:
خه‌ڵکی نیشتمانپه‌روه‌ری کوردستان
ئه‌ندامان و لاینگران و دڵسۆزانی حیزبی دیمۆکراتی کوردستان
هه‌ر وه‌ک ئاگادارن له‌ چه‌ند رۆژی رابردوودا ئێمه‌ وه‌ک گرووپی هه‌ڵوێستی حیزبی دیمۆکراتی کوردستان له‌ رێگای راگه‌یندراوێکه‌وه‌ بوونی خۆمان راگه‌یاند و ئامانجه‌کانی خۆمان له‌وێدا به‌ روونی خسته‌ به‌رده‌م رای گشتییه‌وه‌. له‌وانه‌یه‌ له‌ پێوه‌ندی له‌ گه‌ڵ ئه‌و راگه‌یندراوه‌دا هه‌ندێک پرسیار هاتبنه‌ گۆرێ که‌ پێویستییان به‌ وڵام دانه‌وه‌ هه‌یه‌:
1: بۆچی ئه‌و راگه‌یندراوه‌مان له‌ باتی نێوخۆی ته‌شکیلاتی حیزب روو به‌ ده‌ره‌وه‌ نووسی و بڵاومان کرده‌وه‌؟
به‌رێزان!
هه‌م پێش کۆنگره‌ی 15 و هه‌م  له‌ دوای کۆنگره‌ش ‌‌ ئێمه‌ به‌ شێوه‌ی جۆراوجۆر و به‌ پێشکه‌ش کردنی چه‌ند پرۆژه‌یه‌ک کێشه‌کان و رێگاچاره‌کانیانمان له‌ گه‌ل ده‌فته‌ری سیاسی هێنایه‌ گۆرێ و زیاتر له‌ 20 جار له‌ گه‌ڵ نوێنه‌رانی ده‌فته‌ر سیاسی له‌و پێوه‌ندییه‌دا کۆبووینه‌وه‌ ، به‌لام له‌ ئاکامدا ده‌فته‌ری سیاسی نه‌ک هه‌ر داواکاری و ناره‌زایه‌تییه‌کانی به‌ هێند وه‌ر نه‌گرت به‌ڵکوو به‌ پێداگرتن له‌ سه‌ر هه‌لسوکه‌وتی هه‌ڵه‌ و نابه‌رپرسانه‌ی خۆیان که‌وتنه‌ هه‌وڵی تێکدانی ریزه‌کانی ئێمه‌  و به‌ هه‌ره‌شه‌ و ته‌ماع وه‌به‌رنان تێکۆشان که‌ ئه‌ندامانی نارازی بێده‌نگ بکه‌ن. پرۆژه‌کانیان فرێ داو و نارازییانیشیان په‌راوێز خست. له‌و ماوه‌یه‌دا ئێمه‌ به‌وپه‌ری هه‌ست کردن به‌ به‌رپرسایه‌تییه‌وه‌ نه‌مانهێشت بابه‌ته‌کان له‌ چوارچێوه‌ی ته‌شکیلاتی حیزب بچنه‌ ده‌رێ و له‌ پێوه‌ندی له‌ گه‌ڵ ده‌فته‌ر سیاسیدا هه‌وڵی چاره‌سه‌ریمان دا به‌لام ده‌رئه‌نجام به‌و ئاکامه‌ گه‌یشتین که‌ ده‌فته‌ری سیاسی نه‌ک ئه‌م هه‌ڵسوکه‌وته‌ی ئێمه‌ی به‌ نیازپاکی وه‌رنه‌گرتوه‌ به‌ڵکوو یارییه‌کی ناپیرۆزمان له‌ گه‌ڵ ده‌که‌ن ، کات به‌سه‌ر ده‌به‌ن و  ئه‌و بێده‌نگییه‌ی ئێمه‌یان به‌ ده‌رفه‌تێک زانی که‌ دوور له‌ چاوی ئه‌ندامانی حیزب  کێشه‌ و داواکارییه‌کان پشت گوێبخه‌ن  و ناره‌زایه‌تییه‌کان ده‌مکوت بکه‌ن. داوای کۆبوونه‌وه‌ی گشتیمان کرد که‌ باسه‌که‌ له‌ گه‌ڵ کادر و پێشمه‌رگه‌کانی حیزب بێنینه‌ گۆڕێ رێگایان پێ نه‌داین. بۆیه‌ هاتینه‌ سه‌ر ئه‌و بروایه‌ که له‌و بایکۆته‌ بێینه‌ ده‌رێ و‌ رای گشتی خه‌ڵکی کوردستان و به‌ تایبه‌ت ئه‌ندامانی حیزبی لێ ئاگادار بکه‌ینه‌وه‌ و هه‌وڵه‌کانمان بۆ ئاستێکی به‌رینتر بگوێزینه‌وه‌  تا ئیراده‌یه‌کی گشتی سه‌باره‌ت به‌و بابه‌تانه‌ پێکبێت.
2:گه‌لۆ شێوازی  پێکهاتنی گرووپی هه‌ڵوێست و داواکارییه‌کانی له‌ چوارچێوه‌ی پێره‌وی حیزبدا ده‌گونجێ و دژایه‌تیی له‌ گه‌ڵ سیاسه‌ته‌کانی حیزب نیه‌؟
هاورێیان!
له‌ پێره‌وی حیزبدا باسی گرووپ و فراکسیۆنی جیاواز و  ده‌ره‌تانی تێکۆشانیان له‌ نێو ریزه‌کانی حیزبدا کراوه‌ و به‌ ئاشکرا رێگه‌ی چالاکییان پێدراوه‌. له‌ یه‌کێک له‌ پلینۆمه‌کانی دوای کۆنگره‌ی 14دا  ئایینامه‌یه‌ک بۆ فراکسیۆن په‌سند کرا و یاسا و رێسایه‌کی بۆ پێکهاتن و چالاکیی فراکسیۆن دیاری کرد. به‌ڵام ئه‌وه‌ ته‌نیا ئاییننامه‌ی فراکسیۆن بوو و تێیدا هیچ ئاماژه‌یه‌ک به‌ گرووپ نه‌کراوه‌، که‌وابوو بابه‌تی پێکهاتنی گرووپ ته‌نیا به‌ پێره‌وی حیزب ته‌فسیر ده‌کرێته‌وه‌ و هیچ سه‌رچاوه‌یه‌کیتری نیه‌. نێوه‌رۆکی داواکارییه‌کانیشمان هیچ دژایه‌تییه‌کی له‌ گه‌ڵ پێره‌وی نێوخۆ و سیاسه‌تی فه‌رمیی حیزب نیه‌. ئێمه‌ 2 بابه‌تمان وه‌ک داواکاری به‌رجه‌سته‌ کردۆته‌وه‌ ، یه‌که‌م گرتنی کۆنگره‌ی نائاساییه‌ له‌ لایه‌ن کۆمیته‌ی ناوه‌ندییه‌وه‌ که‌ له‌ پێڕه‌وی حیزبدا  وه‌ک یه‌کێک له‌ میکانیزمه‌کانی چاره‌سه‌ریی کێشه‌ و قه‌یرانه‌کانی حیزب ده‌ستنیشان کراوه‌ و دووهه‌میشیان بابه‌تی یه‌کخستنه‌وه‌ی دوو لایه‌نی دیمۆکراته‌ که‌  کۆنگره‌  وه‌ک پێویستییه‌ک په‌سندی کردوه‌ و ئێمه‌ ته‌نیا جه‌ختمان له‌ سه‌ر به‌دواداچوونی شێلگیرانه‌ و پراکتیزه‌ کردنی کردوه‌.
که‌وابوو ئێمه‌ نه‌ک هه‌ر پێڕه‌و و سیاسه‌تی فه‌رمیی حیزبمان پێشێل نه‌کردوه‌، به‌ڵکوو به‌رپرسانه‌ هه‌وڵمان داوه‌ بیانخه‌ینه‌ بواری جێبه‌جێ بوونه‌وه‌. به‌ڵام ئه‌وه‌ی که‌ شایانی ورد بوونه‌وه‌ و جێگای تێرامانه‌ شێوازی رووبه‌روو بوونه‌وه‌ی ده‌فته‌ری سیاسیی حیزب به‌و گرووپه‌ و هه‌ڵوێستی ئێمه‌یه‌. ده‌فته‌ری سیاسی دوای چه‌ند رۆژ بێده‌نگی له‌ هه‌مبه‌ر راگه‌یندراوه‌که‌ی ئیمه‌ ده‌رئه‌نجام رۆژی دووشه‌ممه‌11/2/1391 هاورێ رامبۆد لۆتفپووریان بانگ کرد و بریاری هه‌ڵپه‌ساردنی له‌ ئه‌ندامه‌تیی حیزب بۆ ماوه‌ی 6مانگیان پێ راگه‌یاند، هه‌روه‌ها پێیان وتووه‌ دوای 6مانگیش ئه‌گه‌ر به‌خۆیدا بچێته‌وه‌ و خۆی چاک بکات وه‌رده‌گیرێته‌وه‌ ده‌نا هیچ گه‌ره‌نتییه‌ک نیه‌ که‌ پاش 6 مانگه‌که‌ وه‌ریبگرنه‌وه‌. رۆژی دواتریش واته سێشه‌ممه‌‌ 12/2/1391 هاورێ خه‌لیلی فه‌رامه‌رزییان بانگ  و سه‌رکۆنه‌ کردوه‌. لێره‌دا ئه‌م پرسیاره‌ دێته‌ گۆرێ که‌ ئایا ئێمه‌ وه‌ک گرووپی هه‌ڵوێست نابه‌رپرسانه‌ ده‌جوولێینه‌وه‌ یا هاورێیانی ده‌فته‌ری سیاسی که‌ به‌ پێچه‌وانه‌ی هه‌موو یاسا و پڕه‌نسیپێکی حیزبی و به‌ بێ له‌ به‌رچاوگرتنی ئاکامی ئه‌و کاره‌ بریارێکی وا ناڕه‌وا و هه‌ڵنه‌سه‌نگێندراو ده‌ده‌ن؟ ئایا ئه‌مه‌ هه‌مان سیاسه‌تی پاکتاو و ده‌مکوتکردنی نارازییان و جیابیران نیه‌؟ ئایا هه‌ر ئه‌م هاورێیانه‌ نه‌بوون که‌ باسیان له‌ پێویستی ئازادیی بیر و را ده‌کرد و خۆیان به‌ قوربانیی سیاسه‌تی حه‌زف و په‌راوێز خستن ده‌زانی؟ ئایا هه‌ر ئه‌م هاورێیانه‌ نه‌بوون که‌ به‌ نووسراوی فه‌رمیی کۆمیته‌ی ناوه‌ندی به‌خێرهاتنی هاورێیانی گرووپی ره‌وتی ریفۆرمیان بۆ نێو ریزه‌کانی حدک کرد؟ یا هه‌ر ئه‌مان نه‌بوون که‌ له‌ سه‌رده‌می حیزبی یه‌کگرتوودا  چه‌پڵه‌یان بۆ ره‌خنه‌کانی ره‌وتی ریفۆرم له‌ رێبه‌ریی ئه‌و کاتی حیزب لێده‌دا؟ئه‌ی بۆ ئێستا گرووپیان پێ بڤه‌یه‌؟ ئایا که‌ خۆیان ئه‌و کات ئۆپۆزیسیۆنیان پێک هێنا پرسیان به‌ رێبه‌ریی ئه‌و کاتی حیزب کرد و ئیجازه‌یان وه‌رگرت؟ کامیان راسته‌وخۆ و له‌ ژێر ناوی ئۆپۆزیسیۆن بووندا له‌ ئه‌ندامه‌تیی حیزب بێبه‌ش کرا؟ داخوا بڵاوکراوه‌کانیان که‌ روو به‌ ده‌ره‌وه‌ ده‌یاننوسی  به‌رژه‌وه‌ندیی حیزبی نه‌ده‌خسته‌ مه‌ترسییه‌وه‌؟ ئه‌ی بۆ ئێستا بیرکردنه‌وه‌یان گۆڕاوه‌ و به‌ هه‌مان مێتۆد و شێوه‌ و بگره‌ زۆر خراپتریش  ده‌جوولێنه‌وه‌ و بڕیار ده‌ده‌ن که‌ بۆ خۆیان سه‌رده‌مێک ره‌خنه‌یان لێده‌گرت؟ئه‌م جۆره‌ هه‌ڵوێست گۆرینه‌ مرۆڤیان لێ ناخاته‌ گومانه‌وه‌؟ یانێ ئه‌و چه‌مک و بابه‌تانه‌ هیچ باوه‌رمه‌ندییه‌کیان له‌ پشت نه‌بوو ته‌نیا وه‌ک تاکتیک  و بۆ چه‌واشه‌کاری به‌ کاریان ده‌هێنان؟
بۆیه‌ ئێمه‌ وه‌ک گرووپی هه‌ڵوێستی حیزبی دیمۆکراتی کوردستان وێرای ئیدانه‌ کردنی ئه‌و بڕیاره‌ ناڕه‌وا و نابه‌رپرسانه‌یه‌ ، رایده‌گه‌ینین که‌ له‌ سه‌ر هه‌ڵوێستی خۆمان سوورین و ئه‌و چه‌شنه‌ سزا و هه‌ڕه‌شانه‌ش ته‌نیا ده‌بنه‌ هۆی گرژتر بوونه‌وه‌ی دۆخه‌که‌ و هیچ کاریگه‌رییه‌کیان له‌ سه‌ر هه‌ڵوێستی ئێمه‌ و پاشه‌کشه‌ پێکردنمان نابێت. هیوادارین ده‌فته‌ری سیاسیش به‌ زووترین کات به‌و بریاره‌یدا بچێته‌وه‌ و له‌ باتی ئالۆزتر کردنی بارودۆخه‌که‌ و قه‌یران خولقاندن له‌ هه‌وڵی چاره‌سه‌ریی راسته‌قینه‌دا بن.
گرووپی هه‌ڵوێستی حیزبی دیمۆکراتی کوردستان
14/2/1391


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



+ نوشته شده در 16 / 2 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


ده نگێکی جیاواز له ناو حیزبی دێموکرات صدایی متفاوت از درون حزب دمکرات

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 71
بازدید هفته : 145
بازدید ماه : 137
بازدید کل : 219768
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 156
تعداد آنلاین : 1


خدمات وبلاگ نویسان
قالب وبلاگ - یاس تم

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ tarikere محفوظ می باشد.
قالب وبلاگ - بازی آنلاین - طراحی سایت

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب